We're all mad here.

2013-12-03 13:14:00 Fotografi 0 kommentarer.

 
Foto/Modell/Retusch: Lizette Hansson.

"Men det äter upp dig när du ligger där i din säng,
åh gud det gör så ont att nåt så nära kan va så långt bort."
                                                                                 -Håkan Hellström
 

Förra året (2012-2013) studerade jag fotografi på Gotlands Folkhögskola, ett års grundutbildning. I Maj i år hade vi våran slututställning med tema "Relation" på Konstmuséet i Visby. Här är bilden jag ställde ut, före/efter retusch. Efterbilden ställdes ut i storlek 70cm x 100cm. Trots att bilden är långt ifrån perfekt så är jag så jävla nöjd, för den är precis som jag ville ha den. Precis som jag kände mig när jag fotade den. Ibland är känslan det viktigaste, inte att det tekniska är korrekt.
 
 
 




Kommentarer


Namn.
E-postadress (publiceras ej).
URL/Bloggadress.

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback

PHOTOGRAPHY & RETOUCH
Online just nu: Besökare idag:

LIZETTE HELENE HANSSON
22-årig Gotlänning som studerar bildbehandling på Fotoskolan STHLM.

I min kameraväska hittar man: Canon EOS 5D mk III Canon EOS 550D Canon 18-55mm f/3.5-5.6 Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Canon 50mm f/1.4


RSS 2.0